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On-going Projects (In Korean)

  • 이종 기기간 스마트 협업을 위한 자율 네트워크 소프트웨어 개발

    발주 기관: BK 21+
    연구 기간: 2013. 03. ~ 2020. 02.
    주요 내용: 본 사업팀은 미래 SW융합산업의 경쟁력 확보에 필수적인 SW융합 핵심 기술을 기반으로 소프트웨어 개발 인력의 국제화 양성을 목표를 가지고 있다. 아주대학교 컴퓨터공학과 교수 6명 (고영배, 임재성, 노병희, 이석원, 오상윤, 고정길) 과 약 30여명의 학생으로 이루어진 핵심 전문 인력을 통해 사업팀 지원분야에서 글로벌 리딩 그룹들과 경쟁 가능한 창의적 연구역량을 갖춘 인재 양성과 국제적 지명도를 갖춘 사업팀으로 도약하는 것을 목표로 하고 있다.


  • 상황 적응적 군집 드론 시스템 구축을 위한 네트워크 및 응용 기술 연구

    발주 기관: 한국연구재단
    연구 기간: 2015. 11. ~ 2018. 10.
    주요 내용: 다양한 응용 기술 지원을 위한 드론 수요가 급증하고 있는 추세에 따라, 다수의 드론들을 효과적으로 관리 및 제어하기 위한 드론 운용 기술의 중요성이 높아지고 있다. 현재는 한 대의 드론만을 사용자의 조작, 원격 조종을 통해 제어하고 있지만, 근 미래에는 다수의 드론들이 협업을 통해 동시에 운용되는 구조로 진화될 것으로 예상된다. 이에 따라 대규모 군집 드론 기반의 시스템을 위한 효율적인 관리 및 제어 기술이 필요하다. 본 연구에서는 드론의 안정적이고 효율적인 운용을 위한 경로 체계 및 운용 배치 등의 연구를 진행함으로써 복수개의 드론의 서로 자율적으로 동작하며 응용을 효과적으로 수행하는 시스템을 제작할 수 있는 기반 기술을 확보하는 데 그 목적이 있다.


On-going Projects (In English)

  • Research Team on Autonomous Network Software for Smart Collaboration among Heterogeneous Devices

    Ordering Agency BK 21+
    Research Duration: 2013. 03. ~ 2020. 02.
    Main Contents: Our BK21+ team is designed to achieve global recognition in the area of future software-integrated industry by developing global software workforce. Our BK21+ team consists of 6 distinguished professors from Computer Engineering in Ajou University (Young-Bae Ko, Jae-Sung Lim, Byeong-Hee Roh, Sang-Yoon Oh, Seok-Won Lee, and JeongGil Ko) and more than 30 graduate students.


  • Research on Network and Application technologies for Situation aware Collaborative Drone System

    Ordering Agency: National Research Foundation of Korea (NRF)
    Reserch Duration: 2015. 11. ~ 2018. 10.
    Main Contents: In these days, there are many attempt to apply in various fields based on remarkable utilization of drone in worldwide and generating new service is expected to apply IoT, High-speed communication and Mobile communication technologies with drone. However, many accidents caused by immature control of drone pilots and malfunction of drone keep increasing and collision risk is also increasing because of ignorance of no-fly zone. Furthermore, a system that can systematically manage and operate many drones is deficiency currently. We aim to solve these problems by developing next-generation drone technology with related themes “Connectivity support of drone utilizing an infrastructure network”, “Setting a Navigating path for reliable operation with infrastructure network”, “Deployment and data processing for performing application efficiently”.